29 maj

Hepp.. Medans Nanna sprang runt imorse låg jag och sov som en stock - vaknade vid ett och trodde klockan var halv elva. Fin överraskning på dagen! Dock hade lägenheten förvandlats och var istället för en halvdan soptipp skinande ren, utan disk och med tvätt på balkongen! Fina grejer..
Efter lite frulle och en sambo lika engergetisk som en nyladdad duracellkanin så drog vi ut på en kaffe nere på strandpromenaden. Lite vardagslyx måste man ju få ha, när man ändå börjat dricka kaffe men inte kommit så långt att man riktigt gillar pulverkaffe än.. Som min visa vän elin sa för ett tag sedan;
Det finns tre anledningar till varför man dricker kaffe.
1 -  Du vill bli pigg
2 - Det är gott
3 - Du gillar känslan av en kaffekopp i handen
Sant eller inte? haha jag tycker att det stämmer i alla fall...

Efter kaffestunden lyckades jag faktiskt dra mig till gymmet ändå! Köpte kort för en månad och tog sedan tjuren vid hornen och joinade alla spanska muskelknuttar därinne.. Vet inte om jag kom vid fel tid eller så men de som var där puuuuumpade verkligen och såg ut att jobba som bodybuilders/livvakter/dörrvakter/gudvetvad allihop. Låt oss bara säga att jag såg lite bortkommen ut där jag stod med rynkad panna och försökte klura ut hur fasiken man använde maskinerna.. Trodde jag hade koll sedan november när vi körde senast men tydligen inte! Nästa gång drar jag upp på morgonen och joinar Nanna o krille, det är då säkert...!
Hepp! Dags att äta upp maten, slänga på sig bikinin o trilla iväg.. Ska hem till elin som har en feeet pool och simma lite - helt galet vad pepp jag är, ångrar nästan pengarna jag la på gymkortet - kunde ju ha sparat ihop till min egen simbassäng istället!!

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0