Marbella lever!

Nu får ni inte tro att jag legat under en sten nu de sista dagarna - kan ju lätt verka som det om man ser på hur uppdateringen skötts från mitt håll.
Jag har i alla fall en anledning - Min familj har nämligen varit på besök! :)  Det har varit ett par väldigt turistiga och härliga dagar, massor av god mat, små utflykter och huuuur mycket glass som helst! Men det är ju tur att de kommer hit och göder upp en ibland!

Vi hann i alla fall med en hel del de få dagar som de var här.. Marknaden  i måndags  har ju nästan blivit rutin  vid det här laget och där vi fyndade vi 3 liter jordgubbar för en billig peng som vi sedan åt upp på balkongen. Lite svenska sommarvibbar där! I tisdags tog vi färjan till Puerto Banus, kollade runt i både hamnen och några affärer innan det blev en busstur tillbaka till Marbella. Dessutom hann vi med en liten tripp upp till en bergsby som heter Ojen, väldigt nära Marbella men ändå otrooooligt annorlunda. Lite mer av det 'riktiga' spanien än det är nere vid kusten och turistorterna.
Med andra ord har det varit en himla fart och fläkt de senaste dagarna! Kan nästan behöva helgen att vila upp mig på innan Nanna dyker upp här hemma igen:)
jag och systeryster på ett fik vid hamnen - det syns vem som bor på vilka breddgrader?

Nu ska jag springa iväg och handla lite nödvändigheter, slänga ihop något vettigt att äta och sedan bege mig till jobbet. Ha en trevlig fredag, och ett försenat grattis till Norge på nationaldagen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0